Asiguram repatrierea persoanelor decedate din Europa, oriunde in Romania.
Efectuam servicii de repatriere decedati – transport funerar international in Uniunea Europeana, oriunde in Romania, dar si expatrierea cetatenilor straini ce au decedat pe teritoriul Romaniei (catre destinatiile de resedinta, pe cale terestra si aeriana).
Transportul se face in conditiile de pastrare si igiena prevazute de normele europene in vigoare, cu masini autorizate pentru transport funerar si dotate corespunzator standardelor Uniunii Europene.
Pentru a efectua repatrierea sunt necesare urmatoarele documente:
- certificat de deces;
- adeverinta de inhumare;
- certificat de imbalsamare;
- pasaport mortuar;
- proces verbal de sigilare a sicriului.
Serviciile noastre de repatriere decedati din Europa includ atat intocmirea documentatiei necesare, cat si colaborarea cu firme de pompe funebre din tarile respective, care se vor ocupa de imbarcarea sicriului cu trupul neinsufletit in avion.
Odata ajuns, acesta va fi preluat de catre noi din zona cargo a aeroportului si transportat la destinatie cu ajutorul unui autoturism complet echipat, conform tuturor standardelor UE in vigoare.
În situația în care defunctul era asigurat (pensionar, salariat în România, titularul unui contract de asigurare în sistemul public de pensii), puteți solicita ajutorul de înmormântare – și pentru situația în care se efectuează repatrierea persoanei decedate din străinătate.
Valoarea ajutor repatriere decedați (înmormântare): Din ianuarie 2018, ajutorul de înmormântare este în valoare de 4162 de lei (cf. Legea 3/2018).
Vă sfătuim să solicitați ajutorul de deces de îndată ce aveți actele necesare, inclusiv certificatul de deces românesc.
În prezent, termenul de prescripție pentru solicitarea ajutorului de deces este de 3 ani.
Pentru acordarea lui, trebuie să vă adresați Casei de Pensii la care a fost asigurat defunctul.
Pentru situația în care persoana decedată era angajată se va putea solicita angajatorului acest ajutor de repatriere decedați (de înmormântare) – suma aceasta nu este condiționată de niciun alt aspect – fiind valabilă și pentru decesele care au avut loc în afara programului de servici cât și pentru călătoriile efectuate în interes personal.
Termenul legal este de 24 de ore. În realiate, acordarea ajutorului poate dura între 2-3 zile și o lună.
Lista de documente.
Documentele de care aveți nevoie pentru obținerea ajutorului de deces sunt (lista este informativă):
(a) CERERE-TIP „pentru acordarea ajutorului de deces” (disponibilă la Casa de Pensii sau pe site-ul acesteia).
(b) Cuponul de pensie (original și copie) sau altă dovadă că defunctul a fost asigurat (de exemplu, extras ReviSal, pentru salariați).
(c) Certificatul de deces românesc (original și copie).
(c) Cartea de identitate sau buletinul solicitantului (copie).
(d) Alte acte civile ale solicitantului, prin care demonstrează relația de rudenie (de gradul întâi) cu persoana decedată, ca de exemplu:
– certificat de naștere,
– certificat de căsătorie
sau
Dacă solicitantul nu este rudă de gradul întâi cu persoana decedată, este necesară o declarație notarială în care să se specifice faptul că a suportat toate cheltuielile privind repatrierea persoanei decedate – înmormântare.
(e) Dovada că solicitantul a suportat cheltuielile de înmormântare (factura fiscală).
Solicitantul trebuie să ridice personal ajutorul de repatriere decedați (de înmormântare) sau poate solicita ca ajutorul să îi fie virat în cont. În caz contrar, poate mandata o altă persoană să ridice, în numele său, valoarea acestui ajutor de repatriere decedați (de înmormântare).